„În timpul slujbei de la cimitir suna insistent telefonul fiicei decedatului. De la DSP… doreau cu decedatul… să îi pună câteva întrebări!”

„În timpul slujbei de la cimitir suna insistent telefonul fiicei decedatului. De la DSP… doreau cu decedatul… să îi pună câteva întrebări!”

Instituțiile statului român sunt acum într-o profundă criză, iar factorii responsabili de gestionarea pandemiei par a fi, la rândul lor, copleșiți. În ultima perioadă, apar în spațiul public tot mai multe experiențe care demonstrează că situația nu e deloc bună și, în cele din urmă, prudența e singura formă de protecție pe care indivizii o au. Iar situația pe care o vom relata în cele ce urmează nu face decât să ne întărească argumentele.

Cu patru zile în urmă, un bătrân din Roșiorii de Vede a început să se simtă rău și a sunat la 112. Astăzi, el este îngropat… Dar și mai trist este faptul că, în timpul ceremoniei de îngropare, fiica lui era sunată de către Direcția de Sănătate Publică, pentru a pune câteva întrebări… decedatului.

Oameni apropiați acestuia, care au participat la ceremonie, își amintesc cum s-au derulat aceste ultime patru zile din viața bătrânului și cum a decurs comunicarea instituțiilor responsabile și familia omului pozitiv.

„Chiar acum 3 ore, am dus la groapă pe cineva drag, depistat pozitiv cu COVID. Cu patru zile în urmă a venit ambulanța și a fost internat la Spitalul Județean din Alexandria. Avea 82 de ani. Da, avea o vârstă… Întâmplător, familia a aflat a doua zi că va fi transferat la Roșiori pentru că are COVID. Nu, nu a sunat nimeni de la Spitalul Județean sau DSP Teleorman să anunțe familia că va fi transferat și nici că este pozitiv. Tot întâmplător, din târg, familia a aflat a doua zi după ce a fost transferat, că a murit… Nu, nu a sunat nimeni de la Spitalul Caritas să anunțe că a murit. În fișa bolnavului erau trecute câteva numere de telefon ale membrilor familiei. Și au urmat telefoane și stat și rugat pe la porțile spitalului… Într-un târziu, a venit o doamnă doctor care a confirmat, la poarta spitalului, decesul.”

Dar povestea nu se oprește aici, deși ar fi fost și așa suficient de îngrijorătoare. Mai ales că în ultima perioadă anchete epidemiologice nu prea se mai fac. Personalul din DSP-uri se declară copleșit.

Potrivit apropiaților bătrânului decedat, ulterior acestui moment s-a luat legătura cu morga.

„Pe la ora 13, în ziua decesului, s-a contactat morga. „Mâine dimineață, la ora 8, să veniți să îl recunoașteți și să îl luați să îl duceți la groapă! ” Familia nu era pregătită. „Adică azi la ora 13 am aflat întâmplător că a murit și mâine dimineață la ora 8 să îl luăm și să îl ducem la groapă? Să facem și noi o colivă … să ne pregătim!”

Familia a fost înștiințată că se trece peste ritualul cu îmbrăcatul pentru că decedatul urma să fie înfășurat într-o folie și au fost sfătuiți să îi pună hainele, eventual, în coșciug. Povestea devine, din acest punct, de-a dreptul morbidă.

A doua zi la ora 8.30 suna de la morgă… „Nu veniți să îl luați? Că sunt frigiderele pline și mai am 3 morți pe hol, care se împut !” A trebuit să intervină familia mai sus … Ridicarea de la morgă s-a amânat până azi la 9.30. Cu firmă de pompe funebre, cu popă și 5 membri ai familiei, l-am ridicat și l-am dus pe ultimul drum. 4 mașini cu cea mortuară cu tot, am oprit în fața blocul, pentru un ultim popas. La balcon, soția, plângându-și jumătatea pe care nu a putut să o petreacă pentru că era contact direct… Și direct la groapă! 15 persoane cu popă, țârcovnic, gropari, familie! În timpul slujbei de la cimitir suna insistent telefonul fiicei decedatului. De la DSP Teleorman … doreau cu decedatul … să îi pună câteva întrebări!

Orice comentariu e de prisos…

Totuși, am vrut să aflăm punctul de vedere al DSP Teleorman. Acolo, în schimb, am aflat că nu e nicio problemă în gestionarea acestor situații și că totul merge ca pe roate în instituția din județ.

Se fac anchete epidemiologice, acum avem și voluntari din ani terminali ai școlilor tehnice sanitare. Toți au telefoane de la STS și fac anchete. Începând de pe 13 noiembrie, fiecare testat din județul Teleorman primește prin SMS rezultatul testului și dacă a dat alt număr de telefon, eu trimit mail unității sanitare. Adică sistemul este atât de rapid, încât platforma generează mesajul singură. Ei au avut deja mesajul cu siguranță, astea sunt și scuzele lor. Adică nu vreau să zic că nu sunt scăpări, dar e greu să fie. Dacă a fost mai vechi de 13 noiembrie cazul, e posibil să nu fi primit. Sau poate fi altă situație, să fi fost contact și nu pozitiv, dar altfel nu cred… „, ne-a spus directorul DSP Teleorman, Stelian Cristea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.