A trecut aproape un deceniu de când Liviu Dragnea promitea Alexandriei o autostradă care să faciliteze legăturile acestei zone cu Bucureștiul, în condițiile în care un mare număr de teleormăneni își desfășoară activitatea în capitală. Acum, drumul european 70 revine în atenția autorităților centrale, care, prin vocea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, promit construirea unei drum decent care să lege Alexandria de București.
Sunt ani întregi de când se discută despre necesitatea construirii unui drum expres sau a unei autostrăzi care să sprijine populația care face naveta între cele două orașe, dar și care să reducă numărul de accidente rutiere care se întâmplă, de mai multe ori pe săptămână, pe E70. Valorile traficului rutier pe această rută sunt extrem de mari, iar circulația se desfășoară aproape în fiecare zi cu mare dificultate, având în vedere numărul mare al teleormănenilor care își desfășoară activitatea profesională în București.
S-au făcut promisiuni peste promisiuni și, până în acest moment, nu putem vorbi decât despre o lățire a drumului la ieșirea din Alexandria pe o lungime de câțiva kilometri, lucru care, evident, este insuficient pentru rezolvarea dificultăților populației care circulă des pe această rută.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță, însă, avansarea licitației pentru construirea acestui drum, însă spune că în acest moment nu poate ști dacă va fi vorba despre o autostradă sau despre un drum expres, chestiunea aceasta depinzând de studiul de fezabilitate câștigător. Până în acest moment, au fost depuse șase oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Alexandria-București.
„Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieși din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomerația și multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6 – un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depășite.„, a anunțat ministrul Transporturilor.
Acesta susține și că licitația este bazată pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat, necesar pentru a asigura o execuție rapidă a lucrărilor, care să nu presupună blocarea circulației între cele două orașe.