Probleme grave identificate de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în cazul Raiffeisen Bank, care a mărit marjele din componența dobânzilor în mod incorect. Din acest motiv, banca este obligată să recalculeze circa 14.ooo de credite.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a emis împotriva Raiffeisen Bank Ordinul 280/2014, ordin menținut de instanțele de judecată, prin care instituției bancare i se cere să înceteze practicile comerciale incorecte și să corecteze efectele lor de până acum.
Practic, banca a luat decizia unilaterală ca, la momentul restructurării creditelor, să mărească marjele din componenta dobânzii, prin introducerea în acestea a comisionului de administrare la care banca a renunțat expres prin actele adiționale de restructurare semnate cu clienții în momente de vulnerabilitate financiară. Situația a ajuns în atenția ANPC, care a considerat că banca trebuie obligată să se comporte corect atât în raport cu clienții proprii, cât și în raport cu restul instituțiilor bancare active pe piață.
O întâlnire în acest sens a avut loc pe data de 18 august între Asociația CREDERE, reprezentată de Dorin Tănase, și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin vicepreședinte instituției Veronica Valentina Mitran Piticu și directorul general Paul Anghel, tema fiind stadiul implementării măsurilor dispuse prin Ordinul 280/2014 al ANPC împotriva Raiffeisen Bank.
În cadrul întâlnirii, ANPC a susținut că verificarea măsurilor dispuse prin ordinul respectiv a început din luna octombrie a anului precedent, echipa de control monitorizând periodic stadiul implementării măsurilor dispuse prin actul administrativ.
La rândul ei, instituția bancară derulează un proces manual de implementare a Ordinului 280/2014, proces ce presupune o etapizare și o prioritizare în implementarea măsurii la nivelul întregului portofoliu, constând într-un număr de circa 14.000 de credite. Cu alte cuvinte, îndreptarea efectelor acestei măsuri incorecte se face manual, ceea ce presupune o durată mai mare de remediere a situației pentru consumatori.