vineri, martie 29, 2024

PUNEM REALITATEA SUB LUPĂ

AcasăȘtiri InterneFabrica de avioane din Craiova, locul în care miniștrii PSD fac poze...

Fabrica de avioane din Craiova, locul în care miniștrii PSD fac poze și promisiuni. Primarul Olguța Vasilescu nu a ratat nici ea ocazia unei poze

Avioane Craiova SA a primit vizita ministrului Economiei, Florin Spătaru, bifând și el, ca mulți alții, promisiunea resuscitării fabricii de avioane, contextul internațional fiind unul favorabil pentru realizarea de fotografii lângă avionul din curtea fabricii. Nici primarul Olguța Vasilescu nu a pierdut prilejul de a bifa și ea câteva poze la vizită. 

De fapt, din anii ‘90 nici nu mai poate fi vorba de o fabrică de avioane la Craiova, ci, cel mult, de un service de avioane.

Vizita s-a desfășurat cu fast și cu fotografii, într-o încercare lamentabilă de a construi imagine politică din nimic, așa că e nevoie să fie punctate niște elemente din realitatea dureroasă, pentru a da și adevărului locul său în context.

Nimeni n-a spus, cu prilejul vizitei oficiale de la Craiova, că fabrica de avioane nu mai produce avioane din anii ‘90 și că specialiștii care puteau face avioane fie s-au pensionat, fie nu mai sunt. Dimpotrivă, s-a insistat pe ideea total falsă că fabrica are capabilitatea de a face avioane noi, că există oameni cu experiență care pot contribui la resuscitarea fabricii. În realitate, școala care forma profesioniști la Craiova n-a mai produs niciun tehnician pentru producția aeronautică.

Claudia Gasparini, vicepreședinte USR Craiova, a analizat situația și susține că, în acest moment, nu există suficientă resursă umană, în primul rând, care să justifice promisiunile Ministerului Economiei, că va revitaliza compania de avioane.

Fabrica este funcțională, mai are câțiva angajați specializați în pragul pensiei și NU produce avioane. Și nu se poate numi fabrică de avioane, ci service de avioane. Ei nu mai fabrică avioane din anii ‘90, îndepărtându-se de activitatea principală care a consacrat-o “producerea și furnizarea de avioane militare pentru Forțele Aeriene Române”. Acolo cea mai mare problemă o reprezintă forța de muncă foarte îmbătrânită, media de vârstă fiind undeva la 55 de ani. Nu se fac demersuri serioase de recrutare a tinerilor în vederea pregătirii acestora într-un domeniu foarte complex și mereu în evoluție. E o mutare de imagine, miniștrii și secretarii de stat vin și fac poze și promisiuni, care nu se concretizează aproape niciodată. “Resuscitarea” înseamnă identificarea unei strategii complexe de dezvoltare sustenabilă care are la bază o situație reală și oameni pregătiți să o pună în aplicare. În ciuda faptului că Avioane Craiova SA are contracte încheiate cu statul român, aceasta înregistrează pierderi anuale mari, rezultatele fiind reflectate în situațiile financiare.

În plus, societatea se află într-un impas tehnologic de ani întregi. Nici contracte care să-i genereze fonduri pentru retehnologizare nu există.

Toți vin și se fotografiază în avion, pe lângă avion, dar niciodată nu se face nimic. Tot timpul s-au acumulat datorii și vine statul și anulează datoriile. Proiectarea unui avion durează ani întregi, lucrurile nu se fac de pe o zi pe alta.

În consecință, USR Dolj consideră că vizita ministrului Economiei la ceea ce a mai rămas din vechea fabrică de avioane din Craiova nu este un motiv pentru speranță, ci, mai curând, un exercițiu de imagine, ca atâtea altele din trecut. Resuscitarea activității companiei presupune mult mai mult decât simplul gest de a face o vizită și niște poze.

Ministerul Economiei și Ministerul Apărării Naționale trebuie să sprijine această companie prin contracte ferme și prin susținerea unui demers de întinerire a personalului care lucrează acolo. Până atunci, nu putem vorbi despre “fabrica de avioane” în alți termeni decât cel de “decor pentru poze” și “exercițiu de imagine”.

 

REDACTIA
REDACTIAhttps://investigatoria.ro/
Investigatoria este un site on-line de investigație, reportaje și știri cu acoperire națională, care își propune să aducă în România conceptul de “jurnalism constructiv “. Practic, el pune laolaltă problema și soluția ei, astfel încât să genereze schimbare autentică în societate. Încă de la început, publicația a abordat subiecte dificile care au avut impact nu doar la nivelul traficului, ci și la nivelul efectelor. S-au scris investigații din domeniul traficului de persoane, fraudelor din fonduri europene, spălării de bani, corupției și traficului de influență. Pe termen lung, Investigatoria își propune, așa cum susține și prin motto, să pună realitatea sub lupă și să dea un cadru inovativ de înțelegere a lumii, exact așa cum e ea: cu lumini și umbre.
ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

2 COMENTARII

  1. […] Nimeni n-a spus, cu prilejul vizitei oficiale de la Craiova, că fabrica de avioane nu mai produce avioane din anii ‘90 și că specialiștii care puteau face avioane fie s-au pensionat, fie nu mai sunt. Dimpotrivă, s-a insistat pe ideea total falsă că fabrica are capabilitatea de a face avioane noi, că există oameni cu experiență care pot contribui la resuscitarea fabricii. În realitate, școala care forma profesioniști la Craiova n-a mai produs niciun tehnician pentru producția aeronautică, scrie Investigatoria. […]

  2. Am fost inginer la Avioane Craiova pana in 1987. Un colectiv de persoane cu înaltă calificare, cum rar poți întâlni. După 1990, pentru ca fabrica de avioane (unii spuneau “fabrica de avion”) sa reziste, au fabricat pentru Germania cărucioare, adica acelea pe care le duc turiștii după ei.
    Între timp, acea fabrica a fost inclusă in programul național de privatizare.
    Specialiștii au fost concediați iar fabrica a ajuns un morman de bălării. Iar acum se caută “specialiști”
    Crede cineva ca vor mai fi găsiți “toți acei oameni minunați, cu mașinile lor zburătoare?”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole Populare

spot_img

Articole Populare