marți, aprilie 30, 2024

PUNEM REALITATEA SUB LUPĂ

AcasăInstantaneu PoliticSorin Grindeanu sabotează, fără scrupule, drumul rapid Craiova-Lugoj, proiect major pentru Oltenia...

Sorin Grindeanu sabotează, fără scrupule, drumul rapid Craiova-Lugoj, proiect major pentru Oltenia și Banat

De când Sorin Grindeanu a preluat Ministerul Transporturilor, drumul de mare viteză Craiova-Lugoj, proiect major pentru Oltenia și Banat, scos după 30 de ani de la sertar de Cătălin Drulă, este sistematic sabotat. Din cele patru tronsoane, niciunul nu a fost contractat până în prezent.

În 2021, în timpul mandatului de ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a scos de la sertar după 30 de ani drumul rapid Craiova-Lugoj și a lansat licitația de proiectare. În primăvara anului 2021, licitația ajunsese pe ultima sută de metri, cu un câștigător desemnat și contestații în faza finală. Astăzi, ar fi trebuit ca studiul de fezabilitate să fie în plină desfășurare, cu termen realist de finalizare și lansare a licitației de lucrări în 2025.

În schimb, de când au preluat Sorin Grindeanu și PSD Ministerul Transporturilor, proiectul bate pasul pe loc.

În primă fază, în martie 2022, ministrul Grindeanu a anulat, artificial, licitația de proiectare, acțiune ilegală constatată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor două luni mai târziu. Deși Consiliul a decis revitalizarea acestei licitații, Compania de Drumuri, la ordin politic, o ține de atunci sub preș.

Apoi, ministrul Grindeanu a decis, în aprilie 2022, lansarea unei noi licitații de proiectare împărțită în patru loturi, motivând „accelerarea” termenelor contractuale. Doar că accelerarea s-a transformat într-o veșnică amânare, metodă patentată de Grindeanu și pe alte proiecte, cum ar fi centura Timișoara Sud.

Din cele patru tronsoane, niciunul nu a fost contractat până în prezent. Pe primul sector, Filiași-Drobeta Turnu Severin, câștigătorul a fost desemnat în noiembrie, nu au fost depuse contestații, însă Compania de Drumuri, în loc să semneze contractul, s-a „supărat” pe câștigător și a decis să reevalueze ofertele și să aleagă un alt proiectant.

Pe tronsonul 2, Drobeta Turnu Severin-Domașnea, același câștigător a fost contestat și se așteaptă decizia CNSC. Pe următorul sector, Domașnea-Caransebeș, același câștigător a fost contestat, iar contestațiile admise, CNAIR fiind obligată să reevalueze oferta acestuia. Nu în ultimul rând, pe tronsonul 4, Caransebeș-Lugoj, nici până azi Compania de Drumuri nu a fost în stare să anunțe câștigătorul dintre ofertele depuse în iulie 2022.

„Acest tablou trist sumarizează moștenirea găunoasă pe care o lasă Sorin Grindeanu pe proiectul drumului de mare viteză Craiova-Lugoj. Lui nu-i mai pasă, fiindcă în câteva luni, la rocada guvernamentală, va lăsa în urmă doar un tablou pe peretele Ministerului Transporturilor. Însă sute de mii de cetățeni care circulă între Oltenia și Banat pe drumuri aglomerate și nesigure nu îl vor uita”, declară Horațiu Cosma, specialist în infrastructură și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul de ministru al lui Cătălin Drulă.

Acest material este un comunicat de presă și reprezintă unilateral perspectiva USR.

REDACTIA
REDACTIAhttps://investigatoria.ro/
Investigatoria este un site on-line de investigație, reportaje și știri cu acoperire națională, care își propune să aducă în România conceptul de “jurnalism constructiv “. Practic, el pune laolaltă problema și soluția ei, astfel încât să genereze schimbare autentică în societate. Încă de la început, publicația a abordat subiecte dificile care au avut impact nu doar la nivelul traficului, ci și la nivelul efectelor. S-au scris investigații din domeniul traficului de persoane, fraudelor din fonduri europene, spălării de bani, corupției și traficului de influență. Pe termen lung, Investigatoria își propune, așa cum susține și prin motto, să pună realitatea sub lupă și să dea un cadru inovativ de înțelegere a lumii, exact așa cum e ea: cu lumini și umbre.
ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

1 COMENTARIU

  1. De 33 de ani, această zonă, de sud, a României (judeţul Dolj, parte din Oltenia) este condusă, sub diferite formule politice ale administraţiei publice locale, de către PSD, chiar dacă sub diverse denumiri. Denumirile se schimbă, oamenii rămân. Este una dintre cele mai sărace zone din România, comparabilă ca dezvoltare economică şi context geopolitic cu S-ul Italiei, aşa-numitul „Sud rămas în urmă”. Neavând legături rutiere, gen autostrăzi, cu Vestul Europei, este o porţiune izolată, condusă pe model feudal.
    Iar Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD) îşi doreşte să menţină această stare de fapt.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole Populare

spot_img

Articole Populare