Au trecut doi ani de la tragedia de la Midia: animalele continuă să sufere

Au trecut doi ani de la tragedia de la Midia: animalele continuă să sufere

Pe 24 noiembrie se împlinesc doi ani de la tragedia de la Midia, când vaporul Queen Hind s-a răsturnat și mii de animale au murit într-un mod înfiorător. Animals International arată că, de atunci, nu s-a petrecut nicio schimbare în legislația românească, deși România este cel mai mare transportator de animale vii din Europa.

Organizația condamnă autoritățile cu rol decizional din România pentru felul superficial în care tratează problema și pentru neimplicarea în rezolvarea unui fenomen care a cutremurat lumea civilizată. Mai ales că, după tragedia de la Midia, autoritățile române au promis că vor interzice exportul de animale vii.

România nu produce schimbări pozitive nici măcar după dezastre. Politicienii își consumă anii preocupați de jocuri de putere inutile, dar sunt într-o perpetuă stare de vegetare când vine vorba de treabă pentru țară. După tragedia de la Midia au promis interzicerea exportului de animale vii. Între timp nu s-a întâmplat absolut nimic notabil pentru a pune capăt acestei barbarii, iar ancheta în cazul vaporului răsturnat invocă doar o eroare umană”, acuză Gabriel Păun, directorul Animals International.

Înlocuirea transportului de animale vii cu transportul de carne ar fi, chiar și din punct de vedere economic, un câștig uriaș pentru România. Animals International arată că, prin rezolvarea acestei situații, România ar câștiga sute de locuri de muncă și milioane de euro anual. Iar state precum Germania și Austria au renunțat deja la exportul de animale vii.

Animals Internațional arată că, în loc să preîntâmpine tragedii precum cea de la Midia, în România a fost autorizat un nou vapor al morții, iar despre o lege care să „salveze Miorița” se discută fără niciun rezultat concret.

Mai mult, organizația punctează faptul că după evacuarea cadavrelor de pe Queen Hind, vaporul răsturnat la Midia, animalele urmau să ajungă la incineratorul de la Smârdan, Brăila dar au ajuns în schimb îngropate în câmp, contaminând zona Dunării pentru sute de ani și punând în pericol viața oamenilor și mediul înconjurător.

La 21 septembrie 2021, ANSVSA a autorizat vaporul Elita pentru export cu animale vii, dar această navă cu steag de Ghana și veche de 44 de ani este pe lista neagră a autorităților internaționale. Auditurile realizate de Comisia Europeană în porturile UE indică deficiențe majore, mai ales în România, țară care a autorizat mai bine de jumătate din flota care este în prezent utilizată la exportul de animale vii din UE către țări terțe.

În plus, Parlamentul European a finalizat ancheta asupra exportului cu animale vii, raportul comisiei de anchetă urmând a fi votat în plen în luna ianuarie 2022. Cele mai ambițioase amendamente la raport propun interzicerea exportului cu animale vii din UE către țări terțe și limitarea transportului intracomunitar la maxim 8 ore.

10.000 de semnături a strâns campania „Salvează Miorița”, campanie care le cere parlamentarilor români să pună capăt transportului de animale vii și să ofere țării o șansă în plus la civilizație.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.