Uniunea Salvați România (USR) a investit 1,5 milioane de euro în panourile publicitare care o promovează pe Elena Lasconi în cursa pentru președinția României. Potrivit Snoop, partidul a contractat 683 de fețe panouri publicitare, iar fondurile sunt alocate producției, montării și chiriei panourilor, cea din urmă costând 1,3 milioane de euro din total.
„Un panou publicitar include de cele mai multe ori două fețe, dar sunt și spații publicitare cu o singură față”, precizează USR în răspunsul acordat publicației Snoop.
Campania de promovare a început pe 24 iulie și se va finaliza pe data de 8 noiembrie, când va începe oficial campania electorală.
„Dorim să creștem notorietatea candidatului prezidențial al USR…Vor trebuie să afle cât mai mulți români că doamna Lasconi este candidatul USR, după ce află și cine este, pentru că nu știu cine este, ce experiență profesională are, românii vor vedea și ce propune pentru România. Pe asta se va baza campania, cine suntem și cine este doamna Lasconi. Mi-aș dori o guvernare de dreapta”, a declarat Lucian Viziteu, coordonatorul campaniilor USR, pentru Snoop.
În promovarea Elenei Lasconi a fost inclus și un consultant extern, respectiv Bob Wickers, cel care a lucrat pentru Ion Iliescu, Elțîn și pentru importanți politicieni republicani din SUA.
În precampanie, firma lui Wickers facturează 25.000 de euro în fiecare lună, pe lângă un bonus de început de 25.000 de euro. Suma pentru această perioadă de precampanie (n.r. – până la mijlocul lunii octombrie) va fi de 125.000 de euro, potrivit informațiilor Snoop.ro
Dacă Lasconi intră în turul doi al alegerilor, Wickers va mai primi un bonus de 100.000 de euro. Consultanța din perioada campaniei electorale, în același scenariu cu USR în turul al doilea al prezidențialelor, ar costa partidul alți 100.000 de euro.
Astfel, în cazul în care Lasconi intră în turul al doilea, contractul ajunge astfel la 325.000 de euro, dacă adunăm precampania, campania și prima de succes.
În scenariul în care Lasconi ajunge la Cotroceni, Wickers primește 200.000 de euro de la partid, plus un contract pe un an de zile cu o valoare lunară de 15.000 de euro.
Dacă Elena Lasconi nu ajunge însă în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, onorariul pentru perioada campaniei se va reduce la 50.000 de euro, în loc de 100.000 de euro, varianta de succes.
Snoop mai arată că firma lui Bob Wickers va fi implicată și în campania USR pentru alegerile parlamentare. Dacă USR ia cel puțin 16%, Bob Wickers încasează 50.000 de euro; dacă obține 18%, prima de succes este de 100.000 de euro; iar dacă obține peste 20%, prima de succes este de 150.000 de euro.