marți, aprilie 15, 2025

PUNEM REALITATEA SUB LUPĂ

AcasăȘtiri InterneNew Media District, cel mai amplu show de video mapping din țară, deschide la Romanian...

New Media District, cel mai amplu show de video mapping din țară, deschide la Romanian Creative Week 2025, în Iași, ediția aniversară a creativității europene

Romanian Creative Week (RCW), cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, transformă Iașul într-un spectacol de lumini și inovație vizuală. În perioada 14 – 26 mai, New Media District – cel mai mare show de video mapping din România – aduce în centrul orașului instalații spectaculoase semnate atât de artiști consacrați, cât și de tineri aflați la început de drum. Capitala Moldovei devine astfel o galerie în aer liber, unde creativitatea prinde viață la intersecția dintre artă, tehnologie și arhitectură.

Anul acesta, secțiunea New Media a RCW explorează tema „afecțiunii”, în toate nuanțele și contradicțiile ei. De la afecțiune la absență, de la plenitudine la lipsă, instalațiile propuse construiesc o imagine emoțională complexă a identității personale și colective.Pornind de la ideea memoriei afective și a modului în care aceasta ne definește, artiști precum Andrei Cozlac, Raluca Andreea Orlansch, Georgea Dura, Robert Rusu, Larisa Natalia Danilov, Grafo, Cătălin Marinescu – alături de mulți alții – propun o călătorie profundă spre emoțiile autentice ale publicului.

Îmbinând armonios arta și tehnologia, ne întâlnim și anul acesta la Iași cu creații inovatoare în domeniul artei digitale, instalațiilor interactive și video mapping-ului. Fie că vorbim de proiecte multimedia sau de forme noi de storytelling, invităm publicul să experimenteze o nouă imagine a modului în care consumăm și experimentăm arta. Pentru anul acesta, la ediția aniversară a Romanian Creative Week, cinci ani de la primul eveniment, am invitat artiști care vor explora noi forme ale memoriei afective, noi definiții ale emoției și remodelarea percepției asupra acestora”, arată Andrei Cozlac, curatorul secțiunii New Media.

New Media District, curatoriat de Andrei Cozlac, dublu premiat de UNITER pentru video mapping, și Maria Comârlău, nu reprezintă doar o platformă dedicată artiștilor consacrați, ci și un spațiu de formare și afirmare pentru noile generații. Ca în fiecare an, Romanian Creative Week le oferă burse studenților din cadrul Departamentului de Fotografie, Video și Procesare Computerizată al Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași. Pentru această ediție, tinerii artiști Traian Isăilă, Monica Mengheriș, Cezara Pătăligă, Andrei Popovici, Călin Ursuțu și Dănilă Ioan Daniel vor construi o instalație care reflectă haosul informațional al prezentului. Printr-un spațiu copleșit de stimuli și percepții instabile, aceștia vor explora felul în care visele, fricile și curiozitățile noastre pot fi reimaginate și reformulate.

Totodată, New Media District este un susținător al artiștilor new media din Iași, colaborând cu atelierele de creație New Media Jam, care sunt fondate de artiștii Dro0mp și Graffo. De asemenea, secțiunea își propune dezvoltarea unei comunități interdisciplinare la care să participe și instituțiile de învățământ de profil din România, iar anul acesta proiectele invitate aparțin studenților din cadrul Centrului Cinetic – Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale (UNATC), București, respectiv Andrada Băleanu, Alexu Manolache, Tony Deaibe, Orsi Rend, Mara Olaru, Lorena Cocora.

Expozițiile permanente din cadrul New Media District:

Collective Heart” – se desfășoară în perioada 14 – 31 mai 2025 în Perimetrul Casei Dosoftei din Iași.

Instalația, care va deschide în mod oficial ediția „Love” a Romanian Creative Week, folosește conexiunea și ritmul simbolic al comunității ieșene. Artiștii din cadrul acestei expoziții sunt: Georgea DuraAndrei Cozlac și Dro0mp (Andrei Alex Radu).

Comunitate / Neo Art Connect”  va putea fi vizitată în perioada 14 – 25 mai 2025, la Sala Mașinilor din incinta Palatului Culturii din Iași.

Curatorii acestei expoziții sunt Anca Boeriu și Andreea Sandu, fiind un proiect Galateca.

Te simt și totul e nou” – instalația este deschisă publicului în perioada 14 – 25 mai 2025 la Galeria Drossu.

O explorare a identității, instalația, creată de Saint Machine în colaborare cu Sergiu Negulici și Micleușanu Mitoș, modelează percepția și ireversibilitatea privirilor.

Romanian Creative Week 2025 va transforma din nou Iașul într-un pol european al creativității, reunind, în cele 12 zile și aproximativ 500 de evenimente, peste 1.000 de artiști, scriitori, designeri, arhitecți, antreprenori culturali și inovatori români și străini, într-un program multidisciplinar care aduce în prim-plan idei, colaborări și viziuni despre viitorul industriilor creative.

Despre Romanian Creative Week

Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative, singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul industriilor creative. S-a înființat în Iași, în august 2011. A organizat până acum, direct sau prin patronatele membre, mai mult de 100 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative. 

Parteneri instituționali ai RCW 2025: Primăria Municipiului Iași, Ministerul Culturii, Consiliul Județean Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Uniunea Artiștilor Plastici din România Filiala Iași, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, Aeroportul Iași. 

Parteneri: UniCredit Bank, Iulius, Pepsi, Audi, glo, Raiffeisen Bank, Lancôme, Banca Transilvania, Vodafone, Philips, Stella Artois, Mionetto, Jidvei, Wink, Printco, Promotop. 

Parteneri media: Pro TV, Protv.ro, Digi 24, HotNews.ro, Newsweek România, Ziarul de Iași, Europa FM, Agerpres, Virgin Radio, Radio HIT, Investigatoria.ro, MediaQuality.ro, ArtHood.ro. 

INVESTIGATORIA
INVESTIGATORIAhttps://investigatoria.ro/
Investigatoria este un site on-line de investigație, reportaje și știri cu acoperire națională, care își propune să aducă în România conceptul de “jurnalism constructiv “. Practic, el pune laolaltă problema și soluția ei, astfel încât să genereze schimbare autentică în societate. Încă de la început, publicația a abordat subiecte dificile care au avut impact nu doar la nivelul traficului, ci și la nivelul efectelor. S-au scris investigații din domeniul traficului de persoane, fraudelor din fonduri europene, spălării de bani, corupției și traficului de influență. Pe termen lung, Investigatoria își propune, așa cum susține și prin motto, să pună realitatea sub lupă și să dea un cadru inovativ de înțelegere a lumii, exact așa cum e ea: cu lumini și umbre.
ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole Populare

spot_img

Articole Populare