Inițiativa „Salvează Miorița” ar putea deveni proiect de lege

Inițiativa „Salvează Miorița” ar putea deveni proiect de lege

În acest moment, România este cel mai mare transportator de animale vii din Europa. Mai multe organizații de mediu și-au declarat public îngrijorarea și repulsia cu privire la condițiile îngrozitoare în care animalele vii sunt transportate ca materie primă în Africa și Orientul Mijlociu. Aceste îngrijorări au produs, din fericire, și o reacție a unora dintre parlamentari, care încearcă acum să facă un proiect de lege pentru a proteja animalele de suferință.

Transportul animalelor vii ca materie primă în exteriorul țării noastre este de ceva vreme una dintre problemele despre care ecologiștii discută destul de mult. Astfel a fost lansată inițiativa „Salvează Miorița”, ca o reacție de investigații ce arătau felul în care aceste animale sunt transportate și chinuite până la momentul tăierii.

Multe dintre animale mor în timpul transportului, din cauza aglomerării, a căldurii, a rănilor sau îmbolnăvirii și, în consecință, sunt aruncate.

Investigațiile au scos la iveală situații în care animale îngrozite erau înjunghiate în ochi și li s-au tăiat tendoanele pentru a le face mai ușor de îngenunchiat și manipulat înainte de a li se tăia gâtul. Altele au fost înghesuite în portbagaje în plină caniculă. În cele din urmă, toate ajung să trăiască spaima și durerea cauzată de tăierea gâtului cât timp erau pe deplin conștiente.„, se arată în cuprinsul petiției „Salvează Miorița”.

Deputatul USR, Daniel Gheba, lucrează în această perioadă la un proiect de lege care să îmbunătățească situația și care să încurajeze identificarea unor alternative la transportul animalelor. Una dintre ele ar fi finanțarea unor abatoare regionale, astfel încât să nu mai fie nevoie ca animalele vii să treacă prin stresul unor călătorii chinuitoare și să fie exportate sub formă de carcase.

În acest sens, vor fi convocate în următoarea perioadă consultări cu fermierii mari și mici, pentru identificarea de alternative în acest sens.

Nu avem suficiente abatoare în care să sacrificăm animalele şi astfel să trimitem carcase la export. Transportul de animale vii este și o pierdere de materiale provenite de la animale, iar acestea pot fi procesate și exploatate de fermierul român pe teritoriul țării.

Ne aducem aminte de dezastrul celor 14.000 de oi înecate în urma accidentului naval din portul Midia, din 24 noiembrie 2019. Avem nevoie de cât mai multe consultări cu fermierii mici, mijlocii si mari, cu toate asociațiile fermierilor, cu ONG-urile pentru a putea oferi alternative la transportul de animale vii.
Este proiectul la care lucrăm și invit, pe această cale, toți colegii din Parlament să se alăture inițiativei de proiect.„, arată parlamentarul.

Demersul este justificat și ca nevoie de aliniere a României la normele europene, dar și ca modalitate de a sprijini fermierii români de a procesa și exploata materia primă. În acest fel, animalele ar fi scutite de suferința unei călătorii traumatizante, iar fermierii români ar avea venituri suplimentare, atât de importante pentru bunul mers al economiei naționale.

În anul 2019, peste 1,6 miliarde de animale vii (ovine, bovine, păsări de curte și porci) au fost transportate în UE și dincolo de frontierele sale în scopuri comerciale. Condițiile din timpul acestor călătorii, în special pe distanțe mari, sunt de multe ori infernale și pot cauza probleme serioase de bunăstare.

Autoritatea Europenă pentru Siguranța Alimentară (EFSA) arată că animalele transportate în viață sunt supuse stresului, epuizării și înfometării pe durate lungi de timp, iar multe dintre ele mor în timpul călătoriei, fiind astfel aruncate, ceea ce duce la pierderi inutile de materie primă.

Sursă foto: www.salveazamiorita.ro

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.