Un asfaltator judecat pentru spălare de bani a câștigat o licitație la Ministerul Transporturilor

Un asfaltator judecat pentru spălare de bani a câștigat o licitație la Ministerul Transporturilor

CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a desemnat drept câștigătoare pentru proiectarea și execuția lotului Chețani – Câmpia Turzii o asociere de firme ce aparține unui asfaltator judecat pentru spălare de bani și evaziune fiscală.

Asupra subiectului a atras atenția deputatul de Cluj, Viorel Băltărețu, care arată că Selina Group, aparținând omului de afaceri Beneamin Rus, are în spate o întreagă istorie a abaterilor de la lege. Asta n-a împiedicat Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, să încheie un contract cu asocierea de firme aparținând unui personaj considerat în Cluj asfaltatorul de serviciu al Consiliului Județean și al administrațiilor PNL Bihor.

Deputatul reia această istorie și îl oferă publicului, prin intermediului unui comunicat de presă, încercând să atragă atenția asupra problemelor care ar putea să apară în urma acestei mutări riscante.

E vorba de una dintre primele licitații încheiate în mandatul lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor. Trameco SA şi Drumuri Bihor SA fac parte din Selina Grup, aparținând omului de afaceri Beneamin Rus, asfaltatorul de serviciu al Consiliului Județean și al administrațiilor PNL Bihor. Anterior, această firmă a blocat lucrările la tronsonul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania, pentru că a subevaluat costurile, ca să câștige licitația și apoi a abandonat lucrările. Contractul a fost semnat în 12.06.2020 și a prevăzut 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru 28,55 kilometri în valoare de 326 milioane RON plus TVA. Trameco a solicitat costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală.”, amintește deputatul.

El susține că există un risc major ca, în aceste condiții, proiectul să nu fie dus cu succes până la capăt.

Ca ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a căutat toate variantele pentru deblocarea contractului, rezilierea fiind ultima opțiune luată în calcul, din cauza întârzierilor survenite. Însă când a devenit evident că Selina Grup nu dorește să-și asume execuția lucrării, fostul ministru a discutat cu conducerea CNAIR în vederea reluării rapide a licitației, așa cum s-a întâmplat și la Chețani – Câmpia Turzii. Însă, odată cu ieșirea USR de la guvernare, CNAIR a abandonat subiectul, rezilierea a fost amânată, situație care a făcut posibilă participarea Selina Grup la licitația pentru Chețani – Câmpia Turzii. Din păcate, lucrările la acest tronson demarează cu un mare minus de încredere în seriozitatea și capacitatea reală a asocierii de firme de a duce la bun sfârșit proiectul”, completează Viorel Băltărețu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.