Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că au fost executate mai bine de jumătate din lucrările pentru cei 19 kilometri din Lotul 2.
Lucrările, desfășurate de grupul UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, au început oficial în august 2022. Valoarea proiectului pe acest Lot se ridică la aproximativ 832 milioane lei (fără TVA). Grupul a câștigat contractele pentru loturile 2 și 4 ale A0 Nord.
„Potrivit contractului semnat cu CNAIR, termenul de finalizare este luna iunie 2024. Constructorul a precizat însă că va finaliza lucrările anul acesta în luna august, deci cu aproape un an mai devreme. Sunt deja porțiuni din acest lot pe care s-a așternut asfalt, iar acum se montează parapete. Se lucrează intens la noduri, în special la Nod DN1″, a scris Grindeanu marți pe Facebook.
Pentru Lotul 3, tronson de 9 kilometri, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat în luna martie contractul cu un constructor din China pentru proiectare și execuție. „Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite 7 poduri și pasaje dar și un nod rutier care va face legătura cu DN2. Sursa de finanțare pentru acest proiect este asigurată prin Programul Transport. Constructorul chinez are la dispoziție 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru construcția acestui lot al A0 Nord”, afirma atunci Sorin Grindeanu.
Pentru primul lot, CNAIR nu poate semna contractul, în urma situației Pizzarotti – Intrakat.