Serviciile educative și de divertisment, cum sunt denumite ele în anunțul publicat în SEAP anul acesta, marca „România la înălțime”, s-ar fi desfășurat, se pare, în luna mai a anului 2022. Numai că contractul a fost dedicat celor de la Antena 3, Primăria Craiova considerând că n-are nevoie și de alte oferte din partea altor entități media, pentru că România nu poate fi la înălțime decât pe Antena 3.
Zis și făcut! 105.075 lei au fost astfel plătiți celor de la Antena 3 pentru 3 zile de contract.
„Prin achiziția acestor servicii, autoritatea contractantă dorește o creștere a gradului de conștientizare a tinerilor craioveni care, prin exemplele care li se vor da, să conștientizeze și să îi determine să exploreze noi orizonturi în lumea fizicii și a chimiei” – se arată în anunțul publicat în SEAP.
Am căutat evenimentul și la Antena 3 pentru a vedea pentru ce servicii s-au plătit peste 100.000 de lei din bugetul local al Craiovei. Ei bine, „România la Înălțime” este prezentată a fi drept un „eveniment Antena 3 dedicat copiilor și tinerilor la Craiova„
Ca atare, pare a fi chiar un demers al televiziunii interesate de tinerii inteligenți și de promovarea valorilor reale, în niciun caz un eveniment plătit. Pe site-ul Antena 3 nu apare nicăieri mențiunea că vorbim despre un demers cumpărat de Primăria Craiova și plătit din bani publici.
„Timp de trei zile, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova va fi un centru al inteligenţei. Copiii care vor participa la eveniment vor avea parte de o mulţime de surprize, precum şi numeroase ateliere educative. Totodată, copiii şi tineri vor lua parte la un curs susţinut de astronomul Adrian Şonka.„, scrie Redacția Antena 3 pe 30 mai 2022, unde Antena 3 se proclamă partener al proiectului, nu executant de servicii plătite din bugetul local al Craiovei.