Potrivit organizatorilor, în doar câteva zile, sute de oameni s-au mobilizat: de la cei care au donat 250 de lei, la cei care au distribuit mesajul proiectului pe rețele sociale, au vorbit cu prietenii sau au trimis o scrisoare către un bunic necunoscut.
Un exemplu al acestui efect în lanț a fost gestul companiei JYSK România, care a decis „să adopte” 100 de bunici din Brașov. Astfel, prin sprijinul Jysk și cele 191 de donații individuale, vor fi asigurate 291 de pachete cu alimente și produse de igienă pentru persoane vârstnice care trăiesc singure sau în condiții vulnerabile.
„Am început campania sperând să ajutăm 100 de oameni. Faptul că am ajuns la 291 ne arată că atunci când oamenii aleg să se implice, binele se propagă cu forță. Este o lecție de solidaritate, de comunitate și de speranță”, a declarat Flavia Boghiu, inițiatoarea proiectului.
Primele 100 de pachete vor fi livrate înainte de Paște, iar celelalte în perioada următoare.
Mai mult, proiectul a atras deja atenția reprezentanților societății civile din orașe precum Cluj-Napoca și Timișoara, care și-au exprimat interesul de a replica inițiativa la nivel local. Flavia Boghiu a confirmat că ia în calcul extinderea proiectului la nivel național, în parteneriat cu alte organizații și voluntari locali.
„Campania Adoptă un Bunic ne reamintește că uneori, un like, o distribuire sau o donație pot aduce alinare reală acolo unde e cel mai mult nevoie. Într-o lume grăbită, proiectul a reușit să creeze punți între oameni, între generații și să ofere vârstnicilor un semn clar că nu sunt uitați”, mai spun organizatorii.