Robert Negoiță, urmărit penal într-un nou dosar de corupție: 54 de acte adiționale la un contract pentru salubrizare

Robert Negoiță, urmărit penal într-un nou dosar de corupție: 54 de acte adiționale la un contract pentru salubrizare

Procurorii DNA au dispus începerea urmăririi penale împotriva lui Robert Negoiță, primarul Sectorului 3, pentru presupuse acte de corupție în cadrul unui contract de salubrizare încheiat cu firma S.C. ROSAL GRUP S.A.

Alături de Negoiță, în dosar sunt anchetați și mai mulți directori din cadrul Primăriei Sectorului 3, precum și viceprimarul de la data comiterii faptelor, Elena Petrescu. Acuzațiile ce i se aduc lui Robert Negoiță sunt acelea de săvârșire a două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite cu consecințe deosebit de grave și a unei infracțiuni de instigare la infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite cu consecințe deosebit de grave.

În dosar este anchetată și compania ROSAL GRUP sub aspectul săvârșirii a două complicități la infracțiunea de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit cu consecințe deosebit de grave.

Rechizitoriul procurorilor DNA indică faptul că în loc să fie organizate licitații publice, contractul de salubritate încheiat în anul 1999 a fost prelungit succesiv cu S.C. ROSAL GRUP S.A. (operator nelicențiat din anul 2013 pentru Sectorul 3), prin acte adiționale care au determinat inclusiv creșterea tarifelor de salubrizare.

În perioada anilor 2000-2018, în Sectorul 3 din municipiul București, s-au încheiat 54 acte adiționale la un contract de salubrizare cu S.C. ROSAL GRUP S.A., prin care, fie s-a prelungit contractul, fie s-a mărit valoarea acestuia.  La nivelul Sectorului 3 nu s-ar fi respectat prevederile noii legislații aplicabile actelor adiționale începând cu anul 2001 și până la finalizarea derulării contractului (Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice; O.G. 71 din 29 august 2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local; Legea 101 din 25 aprilie 2006 a serviciului de salubrizare a localităților; O.U.G. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii).”, se arată în rechizitoriu.

În contextul menționat,  Robert Negoiță ar fi aprobat, întocmit și semnat o serie de acte (Raport de specialitate, Nota de fundamentare, Expunere de motive), iar la 20 noiembrie 2013, pe baza actelor, ar fi prezentat membrilor Consiliului Local al Sectorului 3 regularitatea operațiunii propuse spre votare.

Procurorii susțin că sub pretextul implementării Programului de dezvoltare a sistemului de gestionare integrată a deșeurilor municipale de pe raza administrativă a sectorului 3, Negoiță ar fi determinat obținerea votării, de către Consiliul local a unui act care, în realitate, viza prelungirea nelegală a contractului de salubritate cu încă 10 ani. Actul adițional prin care se prelungea nelegal termenul contractual cu operatorul nelicențiat legal – Rosal Grup S.A a fost ulterior semnat de Robert Sorin Negoiță.

În anul 2014, primarul Robert Negoiță ar fi încheiat și semnat în mod nelegal, un alt act adițional, fără a-l supune aprobării Consiliului local, prin care s-au crescut frecvențele de realizare a activităților de curățenie a căilor publice cu influență asupra creșterii costurilor operatorului de salubritate. Situația a fost în atenția controalelor realizate ulterior de Curtea de Conturi, Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice și Consiliul Concurenței.

Respectivele controale au sesizat încălcări ale legii, iar primăriei i s-a transmis că are obligația de a nu mai prelungi contractul inițial încheiat în 1999 peste termenul de valabilitate de 5 ani stipulat în contract și i s-a recomandat să dispună reorganizarea serviciilor de salubrizare conform noilor prevederi legale.

„Pentru a acoperi retroactiv nelegalitățile prelungirii contractului inițial, funcționarii Primăriei Sector 3 ar fi inițiat un demers juridic prin care, în cursul anului 2018, actele adiționale s-ar fi aprobat retroactiv de către Consiliul local. Ulterior, ar fi fost întocmit un referat, semnat de viceprimarul Elena Petrescu, pe baza unei delegări nelegale făcute de primar, prin care practic s-au șters o parte din obligațiile de plată pe care ROSAL GRUP S.A le avea la Primăria Sector 3. Ulterior, acțiunea a fost validată de auditorul public extern, suspecta Mirela Chetreanu, în Raportul de follow-up din data de 11.10.2019, deși aspectele nu remediau încălcările constatate de Curtea de Conturi.”, mai arată procurorii.

Prejudiciul cauzat de toată această serie de ilegalități s-ar ridica la uriașa sumă de  578.446.818 lei în dauna Sectorului 3, suma reprezentând un folos necuvenit pentru operatorul de salubrizare. Mai mult, în aceste condiții, DNA a solicitat  Consiliului Local Sector 3 București să decidă dacă Sectorul 3 se constituie parte civilă în acest dosar.

Sursă foto: Robert Negoiță, Facebook.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.