Campanie de denigrare a Poștei Române în mass-media de limbă maghiară din zona Ardealului

Campanie de denigrare a Poștei Române în mass-media de limbă maghiară din zona Ardealului

Poșta Română acuză o campanie de denigrare la adresa ei în presa de limbă maghiară din zona Ardealului. În contextul apropierii alegerilor din Ungaria, în zona Transilvaniei se distribuie constant flyere și spoturi publicitare în care populația vorbitoare de limba maghiară este avertizată să nu-și lase votul pe mâna serviciilor poștale din România.

Vorbim despre spoturi publicitare care rulează pe canalele de televiziune în limba maghiară, dar și la pliante distribuite populației, cu mesajul: „Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!”

Compania Națională Poșta Română a făcut propriile verificări în urma sesizărilor primite și susține că la solicitarea Asociației EMNT (Erdelyi Magyar Neppart Tanacs), Cluj-Napoca, a fost realizat un spot publicitar și difuzat la postul “Radio GaGa” prin care oamenii sunt îndemnați să nu folosească serviciile Poștei Române, ci să folosească variante alternative.

Mai mult, pe pagina de Facebook a formațiunii politice Erdelyi Magyar Neppart (Partidul Popular Maghiar din Transilvania) se regăsesc postate imagini cu flyerele care circulă în mai multe localități din Ardeal, cu același mesaj denigrator la adresa Companiei Naționale Poșta Română: “Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Reprezentanții poștei susțin că au căzut victime unui joc politic, de vreme ce asocierea sintagmei “serviciile poștale” cu Poșta Română este evidentă, întrucât nu există alt operator poștal care transportă acest tip de corespondență în România.

Mai mult, s-a creat frustrare în rândul factorilor poștali care au distribuit impecabil, în toată această perioadă, peste 300.000 de plicuri conținând buletine de vot către populația din zonă. Etapa următoare ar presupune ca Poșta Română să fie parte activă și în procesul de returnare a acestor plicuri către Autoritatea Electorală Maghiară. Poșta Română a căzut victimă într-o dispută politică, în contextul acestor alegeri, fără a avea legătură cu calitatea serviciilor pe care le oferă.

Exprimarea folosită, atât în spotul realizat pentru difuzare, cât și în textul afișat pe pliante, induce ideea că Poșta Română nu ar fi un partener de încredere, ceea ce creionează operatorului naţional de servicii poştale o imagine neconformă cu realitatea, prin care induce în eroare opinia publică, aducând prejudicii de imagine.„, se arată în comunicatul transmis.

Compania Națională Poșta Română susține că aceste insinuări legate de lipsa siguranței în transportarea plicurilor nu constituie doar un prejudiciu de imagine uriaș pentru companie, ele putând avea și repercusiuni pe termen lung, de vreme ce partenerii comerciali ar putea să-și piardă încrederea și să apeleze la alte soluții pentru transportul corespondenței.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.