În acest moment, prezența companiilor multinaționale în Rusia este din ce în ce mai restrânsă. Pornind de la premisa că afacerile în Rusia finanțează indirect masacrul din Ucraina, tot mai multe firme mari au decis să se retragă din statul lui Putin. Cea mai recentă retragere de pe piața rusă este cea a brandului Decathlon, însă motivele par a fi de altă natură decât cele principiale.
Companii precum Subway, Amway, Clouflare, Papa Johns, Arconic, Citrix, Patreon, Reiffeisen Bank, Marriot, Oreo,Cargill, Chevron continuă să își desfășoare activitățile economice în Rusia, lucru contestat la unison în restul lumii, pentru că taxele plătite de ei este finanțat acum masacrul din Ucraina. Hackerii de la Anonymous au promis firmelor care își continuă activitatea în Rusia că vor deveni o țintă a atacurilor cibernetice organizate de ei.
Recent, potrivit NEXTA, companiile Calfrac Well Services și Decathlon au decis să se retragă din Rusia. Astfel, compania Calfrac și-a suspendat investițiile în Rusia și au anulat aprovizionarea cu echipamente, iar cunoscutul brand Decathlon a anunțat că își închide magazinele în Rusia. Sunt, însă, voci care susțin că Decathlon își închide magazinele nu pentru că războiul le-ar afecta sistemul de valori în afaceri, ci pentru că au apărut probleme în privința aprovizionării.
Aceeași atitudine a fost adoptată și de lanțul de restaurante finlandez Hesburger, care își închide restaurantele nu doar în Rusia, ci și în Belarus. Până acum, însă, un singur restaurant a fost efectiv închis.
Și OBI Group Holding a anunțat că își va închide magazinele și operațiunile în Rusia, motivând decizia prin faptul că „acest război este împotriva libertății și democrației și nu se aliniază valorilor fundamentale ale companiei OBI„.
Sursă foto: NEXTA TV, Twitter