Stere Gulea a vorbit, totodată, despre producții românești care au ajuns în cinema, în ultima perioadă, precum Teambuilding sau Romina VTM, și care au stârnit o serie de controverse în spațiul public. Entertainment, nu cinematografie, este concluzia regizorului în privința acestor producții. Cunoscut a fi o voce puternică în spațiul public, în momente socio-politice tulburi pentru România, Stere Gulea a vorbit, în cadrul interviului, și despre noua eră PSD-PNL, precum și despre agresiunea Rusiei asupra Ucrainei.
Ramona Ursu: Domnule Stere Gulea, povestiți-ne cum ați ajuns la Moromeții 3?
Stere Gulea: Într-un fel, am ajuns la Moromeții 3 mai direct și mai repede decât la Moromeții 2. Decizia a venit pe fondul surprizei pe care am avut-o când am văzut interesul pe care l-a stârnit Moromeții 2 în rândul publicului.
În final, câți spectatori a avut Moromeții 2?
În jur de 200.000, ceea ce pentru un film românesc de genul acesta părea, la momentul anului 2018, când a fost lansat, ceva extraordinar. Atunci, am zis: Domnule, mai există, totuși, un segment de populație care vrea acest film – și am văzut că erau și suficient de mulți tineri interesați -, astfel că poate ar trebui să rotunjim și să încheiem povestea asta.
Și cum o încheiem?
Păi, o încheiem deschizând-o. Pentru că povestea asta, a celui de-al treilea Moromeții, este, într-un fel, una de dinaintea primului film. Este vorba despre autor, despre Marin Preda, alias Niculaie, în perioada din viața lui în care ar gândi și ar produce romanul „Moromeții”.
Cum îl găsim pe Marin Preda, în perioada aceea?
Îl găsim într-o perioadă foarte grea a vieții lui, dar nu numai a lui. Vorbesc despre epocă, erau anii ‘50. Acțiunea se întâmplă în 1954. Este un moment în care el, după o perioadă de probleme, se adaptează la situație, iar filmul așa și începe.
CITEȘTE TOT INTERVIUL ÎN SUN MEDIA!