Toate instituțiile publice de la nivel central și local, precum și orice persoană juridică de drept privat care prestează servicii publice, sunt obligate să accepte, începând de astăzi, documentele pe e-mail. Astfel, copia cărții de identitate poate fi trimisă online, iar actele necesare obținerii de alte documente, precum cererile sau formularele, pot fi depuse cu semnătură electronică.
Publicată în Monitorul Oficial în ianuarie 2023, Legea 9/2023 intră în vigoare astăzi, 4 iulie, după 180 de zile de la apariție. Vezi legea AICI.
Instituțiile publice au obligația să accepte copiile documentelor transmise online, eliminând astfel copiile în format fizic, iar dacă nu există această posibilitate vor asigura, gratuit, foto-copierea acestora. „Copia legalizată devine și ea istorie, conformitatea cu originalul fiind certificată de funcționarul competent„, arată Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
„Avem o lege a dosarului cu șină care de astăzi a intrat în vigoare și o perioadă de 30 de zile de tranziție. Important în perioada asta nu este să arătăm cu degetul și să amenințăm cu sancțiuni, ci să ajutăm. Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării va sprijini autoritățile centrale și locale în procesul de transformare digitală. Suntem alături de cei care au nevoie de noi. Colaborarea este cheia. Și cred că împreună putem crea un spațiu de lucru digital prietenos și apropiat de cetățean„, a declarat Bogdan Ivan, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
În ceea ce privește plata unor taxe aferente serviciilor publice furnizate de către instituțiile publice, de acum vor fi oferite metode alternative de plată, cu cardul sau alte sisteme digitale.