Pentru a ține pasul cu majorarea producției de baterii pentru mașinile electrice, marii jucători trebuie să aloce investiții masive în reciclare. Raportul ”EU recycling market” realizat de departamentul global de strategie al PwC, arată că suma s-ar putea ridica la 9 miliarde de euro în următorii 10 ani.
”Reciclarea bateriilor a luat avânt în ultimul an, cu multe companii mari care au anunțat diverse inițiative în domeniu. În condițiile în care aproximativ 40% din toate vehiculele ușoare ar putea fi electrice până în 2030 sunt necesare investiții masive în capacități de reciclare. Deși este foarte reglementat, sectorul de reciclare poate deveni o afacere viabilă, estimările arătând că poate genera venituri de opt miliarde euro”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor pentru industria auto din cadrul PwC România.
Potrivit unui comunicat de presă, producția de baterii pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană va ajunge la circa 900 GWh până în 2030. În prezent, centrele specializate pot acoperi un volum de baterii de 5 GWh, iar în următorii 7 ani se estimează o creștere a cererii de reciclare de 20 de ori, la 100 GWh. De asemenea, estimările arată că, în 20 de ani, până la 1.000 GWh de baterii vor fi scoase din uz.
Potrivit raportului, produsele reciclate disponibile la costuri competitive vor avea un impact pozitiv asupra prețurilor bateriilor, care ar putea scădea cu până la 20%, stimulând în continuare procesul de electrificare și piața de reciclare.