„Drepturile ursului” au fost puse în lumină în cadrul unei campanii, realizate de Charlie Ottley, creatorul show-ului Flavors of Romania de pe Netflix, împreună cu Agent Green. Ideea ar fi ca toate companiile care folosesc imaginea ursului pentru a se promova să plătească „drepturi de autor” care vor fi folosite pentru construirea unui Sanctuar pentru Urși. URSUS a decis să plătească „drepturile ursului” și să se alăture campaniei.
Una dintre cele mai interesante campanii de mediu este, cu certitudine, cea prin care urșii afectați de defrișări să fie sprijiniți în sensul realizării unui nou sanctuar, care să salveze specia de la extincție. Banii ar trebui să provină de la companiile care, în promovarea produselor, folosesc imaginea ursului.
Agent Green și Charlie Ottley au lansat astfel o campanie prin care solicită firmelor ce folosesc imaginea urșilor să plătească „drepturi de autor” acestor animale extrem de expuse în ultima perioadă, în primul rând, prin continuarea defrișărilor care îi determină pe urși să invadeze comunitățile umane, și în al doilea rând, prin legislația care îi pune, de fapt, în bătaia puștii.
Aceste drepturi de autor, care ar trebui să fie plătite de firmele care folosesc imaginea ursului pentru promovarea unor produse, precum berea, balsamul de rufe, prăjiturile sau sucurile naturale, ar trebui să se poată materializa un sanctuar al urșilor, care să contribuie la salvarea speciei de la extincție și la oferirea unor condiții favorabile urșilor supuși unor traume considerabile.
Cei care au gândit campania cred că un astfel de sanctuar ar putea fi înființat în zona Harghita, Mureș, Brașov, Covasna sau Vrancea, iar în ceea ce privește costurile pentru perpetuarea proiectului, ar fi vorba despre un necesar de 10.000 de euro pe urs salvat. Sanctuarul ar urma să aibă o suprafață de 30 de hectare de teren.
În urma apelului făcut pe rețele de socializare, una dintre companiile care folosesc imaginea ursului pentru a se promova, și anume Ursus, și-a exprimat deja disponibilitatea de a plăti drepturile de autor pentru sanctuarul care se află în stadiul de proiect.
„Ne bucură că vreți să ajutați urșii, așa cum am făcut-o și noi acum câțiva ani. Iar pentru că vrem să vă fim alături în acest moment de început, susținem inițiativa voastră. Țineți-ne la curent cu veștile de la urși!„, a scris compania URSUS la una dintre postările pe această temă ale Agent Green.
Și alte companii românești sunt invitate să participe la acest mare proiect, în prim plan fiind cele care s-au legat, la nivel de imagine, de simbolul ursului brun și de ceea ce el reprezintă în mentalul colectiv.