sâmbătă, mai 25, 2024

PUNEM REALITATEA SUB LUPĂ

AcasăExterneEurodeputații s-au pronunțat pentru crearea unui standard la nivelul UE de 1...

Eurodeputații s-au pronunțat pentru crearea unui standard la nivelul UE de 1 minut la controlul documentelor pentru șoferii de camion

O nouă rezoluție adoptată la nivelul Parlamentului European simplifică puțin procedurile de trecere dintr-o țară în alta la nivelul Uniunii Europene, cel puțin pentru șoferii de camion. Totul în contextul în care țara noastră nu a reușit încă integrarea în spațiul unic de circulație european și pe cale terestră. Însă o petiție a cetățenilor s-a transformat, iată, în rezoluție și lucrurile se vor mai simplifica, cel puțin pentru transportatorii de marfă.

Europarlamentarul Vlad Gheorghe, parte a grupului politic european Renew Europe, anunță că pe 10 aprilie, eurodeputații s-au pronunțat pentru crearea unui standard de 1 minut la trecerea vehiculelor de marfă la frontierele Schengen și non-Schengen. El spune că totul a pornit de la o petiție a cetățenilor, care au avut și norocul de a fi ascultați de reprezentanții lor din Parlamentul European.

Practic, vorbim despre o rezoluție adoptată care mai scurtează din timpul petrecut în vamă de șoferii de camioane, care vor avea documentele controlate într-un timp mult mai scurt.

„Atenție, vorbim despre încă o petiție transformată în rezoluție – dovada că vocea cetățenilor se aude la Bruxelles, dacă există europarlamentari care să îi asculte. Petiția a fost susținută de europarlamentarul polonez Andrey Novakov, iar eu am fost raportor alternativ în Comisia PETi din partea grupului Renew și am depus o serie de amendamente privind siguranța și drepturile șoferilor, precum și aderarea la Schengen terestru – toate au fost incluse și votate în textul final din plenul Parlamentului European.”, explică Vlad Gheorghe.

Rezoluția subliniază, printre altele, și faptul că încă 2011 România și Bulgaria au îndeplinit toate criteriile formale pentru aderarea la spațiul Schengen, conform tuturor procedurilor și poziției exprimate de Comisia Europeană și arată că decizia Consiliului din 30 decembrie 2023 de a ridica controalele la frontierele aeriene și maritime în România și Bulgaria abordează doar parțial problema denaturării actuale a pieței unice și problema presantă rămâne trecerea frontierei terestre, unde controalele continuă, împiedicând trecerea fluidă a camioanelor, autobuzelor, mașinilor private și trenurilor, explică europarlamentarul citat.

Prin textul votat la această plenară de la Bruxelles, Parlamentul European își reiterează poziția de lungă durată în sprijinul aplicării integrale a acquis-ului Schengen în Bulgaria și România și îndeamnă explicit Președinția belgiană și toți membrii Consiliului să adopte cât mai repede posibil, până la jumătatea anului 2024, o decizie privind aplicarea deplină a acquis-ului Schengen în România și Bulgaria. Textul subliniază ceea ce știm deja cu toții, mai puțin guvernul austriac condus de Karl Nehammer: ridicarea controalelor și controalelor la frontierele terestre interne ar avea un efect pozitiv nu doar asupra României și Bulgariei ci asupra întregii piețe interne UE, eliminând întârzierile în activitățile comerciale cu costuri enorme pentru șoferi și transportatori. Camioanele blocate la frontieră provoacă pierderi de sute de milioane de euro pentru afacerile europene, având efecte nocive și asupra mediului și sănătății publice la nivelul statelor membre.„, explică Vlad Gheorghe.

El arată într-o postare pe Facebook că a inclus în textul rezoluției și numeroase amendamente privind siguranța parcărilor pentru camioane pe tgeritoriul UE, condițiile de muncă și bolile profesionale de care ajung să sufere șoferii inclusiv ca urmare a timpului nejustificat petrecut la frontiere.

Rezoluția menționează și nevoia de a elimina obligația pentru descărcare / încărcare a camioanelor impusă în mod arbitrar șoferilor fără remunerație suplimentară, protecția muncii etc.

Pe lângă toate acestea, luna aceasta, pe 18 și 19, va avea loc la Anvers o întâlnire informală a înalților oficiali din statele membre și țărilor asociate privind Schengen, iar în cadrul următoarei ședințe care va avea loc în marja Consiliului JAI din 13 și 14 iunie la Luxemburg este programată o discuție aprofundată asupra raportului privind starea Schengen pe care Comisia îl va prezenta luna aceasta.

REDACTIA
REDACTIAhttps://investigatoria.ro/
Investigatoria este un site on-line de investigație, reportaje și știri cu acoperire națională, care își propune să aducă în România conceptul de “jurnalism constructiv “. Practic, el pune laolaltă problema și soluția ei, astfel încât să genereze schimbare autentică în societate. Încă de la început, publicația a abordat subiecte dificile care au avut impact nu doar la nivelul traficului, ci și la nivelul efectelor. S-au scris investigații din domeniul traficului de persoane, fraudelor din fonduri europene, spălării de bani, corupției și traficului de influență. Pe termen lung, Investigatoria își propune, așa cum susține și prin motto, să pună realitatea sub lupă și să dea un cadru inovativ de înțelegere a lumii, exact așa cum e ea: cu lumini și umbre.
ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole Populare

spot_img
spot_img

Articole Populare