O propunere făcută de Mircea Toma, membru al CNA, a agitat spiritele în cadrul ședinței de joi a Consiliului. Acesta propune ca atât partidele politice, cât și televiziunile și radiourile să furnizeze CNA date despre contractele plătite de propagandă politică.
Totul s-ar întâmpla după ce Liviu Dragnea, fostul lider al PSD, a declarat că el însuși ar fi direcționat sume importante către televiziuni pe vremea când conducea PSD-ul și că acum, același partid politic ar da bani acelorași televiziuni pentru a-i împiedica lui promovarea partidului pe care l-a fondat recent.
„E vorba de Liviu Dragnea, o persoană credibilă din punctul meu de vedere, peste ale cărui cuvinte nu poţi să treci atât de uşor. Noi apărăm interesul public în această poziţie a noastră. Noi nu avem un articol specific pe care să-l invocăm pentru un asemenea demers. Dar pentru 544 nu e niciun fel de calitate specială. Suspiciunea care este: că banii de la partide nu sunt cheltuiţi transparent. Ei vin la post pentru un produs de propagandă politică, ceea ce este absolut justificat şi legal, dar dacă există bani care intră în alte zone ale spaţiului editorial fără să fie vizibilă această chestie către public, atunci suspiciunea pe care o lansează domnul Dragnea este justificată.”, a arătat Toma colegilor săi din CNA.
Astfel, Mircea Toma a venit cu propunerea ca CNA să solicite, în baza legii 544 privind accesul la informațiile de interes public, contractele prin care partidele au direcționat bani către televiziuni, iar posturilor de televiziune să le fie solicitate emisiunile incluse în respectivele campanii.
„Eu cred că ar fi foarte important să solicităm, pe de o parte, partidelor să facă publice sumele pe care le-au cheltuit pentru propagandă politică în mass-media audiovizuale şi să solicităm radiodifuzorilor să ne spună pentru ce produse de tip publicitar politic au avut în transmisie. Şi asta pentru o perioadă de un an de zile”, a spus Mircea Toma.
Reacțiile celorlalți membri CNA au fost, însă, destul de vii la această propunere, aceștia susținând că, de vreme ce publicitatea electorală e interzisă în afara companiilor electorale, televiziunile n-ar avea ce livrabile să furnizeze. Totuși, s-a convenit ca propunerea să fie rediscutată într-o ședință formală, urmând ca principalele ei concluzii să fie prezentate public ulterior.