Rusia se întoarce pas cu pas în epoca sovietică: După lovitura primită din partea Renault, rușii sunt nevoiți să producă din nou automobile marca Moskvich

Rusia se întoarce pas cu pas în epoca sovietică: După lovitura primită din partea Renault, rușii sunt nevoiți să producă din nou automobile marca Moskvich

După anunțul făcut de Renault săptămâna aceasta conform căruia va pleca de pe piața auto rusă din pricina războiului declanșat de Rusia împotriva Ucrainei, primarul Moscovei a precizat că fabrica companiei franceze va fi folosită pentru repornirea producției de mașini sovietice marca Moskvich.

Puțin cunoscută în afara fostei Uniuni Sovietice și a țărilor sale satelit, compania Moskvich a fost fondată în jurul anului 1930 și a funcționat până în 1991. Precum în cazul multor mărci de mașini din țările blocului comunist, Moskvich s-a luptat cu probleme ce au ținut de standardele de calitate. Moskvich 408 din anii ’60 (foto 2), care avea un motor de 50 de cai putere, a fost menționată chiar și de către oficialii sovietici ca având numeroase defecte, conform cărții „Mașini pentru tovarăși” de Lewis Siegelbaum.

Autorul o descrie, simplu, ca pe o „mașină groaznică”.

În pofida acestor probleme persistente, Guvernul sovietic a încheiat un acord cu producătorul francez Renault, pentru a moderniza fabrica și a crește producția la 200.000 de mașini până în 1975, potrivit cărții. Producția s-a încheiat pe măsură ce Uniunea Sovietică s-a dizolvat și producătorii de automobile occidentali, precum Renault, s-au mutat. O parte a unei foste fabrici Moskvich a fost redeschisă în 2005 ca o societate mixtă deținută de Renault și orașul Moscova.

Renault deținea, de asemenea, o participație la Avtovaz, compania-mamă a popularei mărci de mașini rusești Lada. În declarația sa de săptămâna aceasta, Renault a spus că a vândut participația Guvernului Rusiei, în timp ce participația în cazul fabricii din Moscova, unde au fost produse vehicule Renault, a fost vândută capitalei Rusiei. Renault a lăsat deschisă posibilitatea unei reveniri pe piața rusă mai târziu.

„Proprietarul străin a decis să închidă fabrica Renault din Moscova. Acesta este dreptul lor, însă nu putem permite celor câteva mii de angajați să devină șomeri”, a zis primarul Moscovei, Serghei Sobyanin.

„Prin urmare, am luat decizia de a înregistra fabrica ca un activ al orașului și de a relua producția de mașini sub marca istorică Moskvich. În 2022, scriem o nouă pagină în istoria Moskvich”, a completat acesta.

Compania va încerca să mențină toți angajații actuali ai uzinei, a scris primarul. De asemenea, fabrica va încerca să obțină majoritatea pieselor mașinilor de la firme rusești. Fabrica va începe prin a produce mașini convenționale pe benzină, dar, la un moment dat, va trece la fabricarea de mașini electrice, potrivit postării pe blog a lui Sobyanin.

Sobyanin nu a precizat însă ce modele de vehicule vor fi construite în viitorul apropiat, sub marca Moskvich, la fosta fabrică Renault.

Moskvich își are rădăcinile în ceea ce sunt considerate unele dintre primele mașini proiectate de sovietici, în anii 1920 și 1930. După cel de-al Doilea Război Mondial, compania a început să producă mașini sub numele Moskvich, care înseamnă „moscovit” sau originar din Moscova.

Astăzi, aproximativ 200.000 de mașini Moskvich sunt încă înmatriculate în Rusia, potrivit agenției de analiză Autostat. În general, mașinile produse în economiile din Uniunea Sovietică și națiunile sale satelite nu erau cunoscute pentru calitatea lor. (sursa: CNN Business)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.